Jak zaplanować podróż do Londynu?

Podziel się ze znajomymi

Gdzie szukać tanich lotów do Londynu, jak tanio dojechać z lotniska do centrum, gdzie znajdziemy tanie noclegi, co zwiedzimy za darmo – zebraliśmy w jednym miejscu niezbędne informacje, dzięki którym łatwiej można zaplanować podróż do Anglii.

Samolotem do Londynu

Najszybciej do Londynu dotrzemy oczywiście samolotem. Na jedno z podlondyńskich lotnisk dotrzemy praktycznie z każdego polskiego portu lotniczego (oprócz Radomia i Zielonej Góry). Tanie bilety do Londynu oferują linie lotnicze Ryanair (na Stansted), Wizz Air (na Luton), Norwegian (na Gatwick) oraz easyJet (na Gatwick). Oprócz tego na główne lotnisko – Heathrow – dolecimy LOTem oraz British Airways.

wizzair,londyn,luton

Ceny biletów w Ryanair oraz Wizz Air poza sezonem zaczynają się średnio od 78 PLN w dwie strony, dodatkowo zapłacić musimy za przewóz bagażu. Do Londynu najlepiej polecieć wiosną – miasto rozkwita, nie jest jeszcze przepełnione turystami, a ceny biletów są jeszcze atrakcyjne. My z Gdańska do Londynu Stansted polecieliśmy liniami Ryanair – głównie ze względu na dogodniejsze godziny oraz możliwość zabrania większej liczby bagaży podręcznych.

ryanair,stansted

Transfer z lotniska

Zarówno Luton, jak i Stansted położone są na północ od Londynu. Ze Stansted do centrum miasta dojechać możemy pociągiem na Liverpool Street lub autobusami: easyBus oraz National Express. Tańsze bilety, już od 2 GBP od osoby w jedną stronę, dostępne są u przewoźników autokarowych, dojazd zajmuje przynajmniej godzinę w jedną stronę. Z Luton do centrum Londynu również dojedziemy autobusami: easyBus, Green Line oraz National Express. Z lotniska kursuje także autobus wahadłowy na stację kolejową Luton Parkway, skąd dalej pociągiem dojedziemy do centrum Londynu. Z Gatwick do centrum Londynu dojedziemy pociągiem lub autobusami: easyBus, National Express czy Terravision.

national,express,londyn

My tym razem skorzystaliśmy z oferty National Express i podróżowaliśmy z lotniska Stansted do stacji Stratford we wschodniej części Londynu – bilety na tej trasie były najtańsze, a do tego czas podróży najkrótszy – 50 minut. Ze Stratford do centrum miasta dojechaliśmy czerwoną Central Line w 20 minut.

Transport po Londynie

Metro, autobus, taksówka, rower lub statek – po mieście poruszać możemy się rozmaitymi środkami transportu. Wiele miejsc zwiedzimy na piechotę, do innych najszybciej dotrzemy metrem. Mapę transportu miejskiego znajdziemy na stronie TFL. Najczęściej będziemy przemieszczać się w granicach 1 – 2 strefy, więc warto zaopatrzyć się w kartę Oyster, którą ładujemy odpowiednią ilością środków. Korzystanie z takiej karty jest bardziej opłacalne niż kupowanie biletów jednorazowych, można też zaopatrzyć się w papierową kartę TravelCard (np. całodniową).

DCIM100MEDIA

Używając karty możemy podróżować i metrem i autobusami, a także wybrać się na krótką przejażdżkę Emirates Air Line. Jeśli planujemy korzystać z autobusu, to musimy pamiętać, żeby mieć już kupiony wcześniej bilet lub załadową kartę – u kierowcy nie kupimy biletu za gotówkę. Dla turystów przygotowano specjalną ofertę Visitor Oyster, dzięki której możemy skorzystać również z dodatkowych rabatów. Dzieci do 11 roku życia, podróżujące z osobą, która płaci za bilet, jadą za darmo.

oyster,visitor

Noclegi w Londynie

Baza noclegowa w Londynie jest bardzo bogata – od hosteli po ekskluzywne hotele. Jeśli szukacie noclegów w przystępnej cenie, choć nie oferujących zbyt wielkich luksusów, to sprawdźcie ofertę Travelodge czy easyHotel. Jak zwykle też polecamy wynajem pokoi lub całych mieszkań za pomocą serwisu airbnb – my zdecydowaliśmy się na takie rozwiązanie podczas naszej ostatniej podróży. Choć mieszkanie było niewielkie, to znajdowało się w typowej angielskiej kamienicy, blisko ścisłego centrum miasta, ogromnym atutem takiego rozwiązania jest również możliwość stałego dostępu do kuchni. Ceny noclegów w Londynie – zarówno hosteli, jak i hoteli – sprawdzić można za pomocą wyszukiwarki noclegów.

travelodge,hotel,londyn

Zwiedzanie Londynu

W Londynie znajdziemy mnóstwo atrakcji, które dostępne są bezpłatnie: muzea, galerie sztuki, parki (idealne na spacery). Więcej o tym, co można robić w mieście całkiem za darmo przeczytacie w naszym osobnym wpisie. Inne słynne atrakcje – London Eye, Madame Tussauds, London Zoo, London Aquarium, Tower of London czy Westminster Abbey są płatne, a ceny biletów wstępu potrafią przyprawić o zawrót głowy. Warto jednak skorzystać ze specjalnych ofert – jeśli planujemy zwiedzać wiele płatnych atrakcji, to możemy kupić kartę London Pass. Jeśli do Londynu przyjedziemy pociągiem i w ręku mamy pomarańczowy bilet National Rail, to możemy skorzystać z oferty 2for1 na bilety wstępu do wielu atrakcji. Warto sprawdzać również oferty na angielskim Grouponie czy na stronach internetowych danej atrakcji – tak udało nam się znaleźć kupon dający nam 50% zniżki na rejs statkiem po Tamizie z Westminster do Greenwich.

Rejs po Tamizie

Teraz wystarczy zapakować bagaż i ruszyć w drogę!

Podziel się informacją ze znajomymi
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someoneShare on Tumblr
  • Bardzo fajna wyprawa i przydatne wskazówki. 🙂 Pozdrawiam!

• ohmygod

O super rady. 🙂 przydatne. My z mężem znaleźliśmy tanie bilety lotnicze na topdeals4travel.com i teraz szukamy jakiegoś hotelu i będziemy zwiedzać co tylko czas pozwoli. 🙂 Na pewno skorzystamy z waszych rad. 🙂

• Wszedobylscy

Udanej podróży! Hoteli akurat w Londynie nie brakuje, my często korzystaliśmy z sieci easyHotel, Travelodge, a ostatnio rezerwowaliśmy przez airbnb.